دیدنی های مشهد
نوشته شده توسط : یوسفی

دیدنی های مشهد

روستای تاریخی پاژ در مشهد

 

روستای پاژ در پانزده كیلومتری شمال شهر مشهد در تقاطع جاده كارده به كلات نادری واقع شده است به استناد متون تاریخی و ادبی بر جای مانده این روستا زادگاه حكیم ابوالقاسم فردوسی است.در تور مشهد دیدن از این روستای تاریخی را از دست ندهید.
روستای فعلی پاژ دارای 800 هكتار مساحت است كه از مجموع آن حدودا 4 هكتار به بخش مسكونی اختصاص یافته است بخشی از فضای مسكونی روستا در میان آن و بقیه بر روی تپه‌ای موسوم به قلعه بلند است مكانی كه بنظر می‌رسد در گذشته محل اصلی و هسته مركزی دهكده پاژ بودهاست بجز تپه موجود در تور مشهد دی 94 فاصله تقریبی پانصد متر از پشته اولیه بلنددیگری نمایان است تور مشهد آذر 94 كه در نزد اهالی به قلعه كهنه پاژ معروف است سفال های رنگارنگ و لعابدار پاركنده بر روی این بلندی نشانه ای از تداوم مدنیت پاژ در سدهای اولیه بعد از اسلام تا قرن نهم و دهم هجری است.

روستای تاریخی پاژ در مشهد

روستای تاریخی پاژ مشهد

روستای تاریخی پاژ در مشهد

روستای تاریخی پاژ مشهد

 

 

پارک وکیل آباد مشهد

 

پارک وکیل آباد از جمله تفرج‌گاه‌ها و مراکز ییلاقی قدیمی حاشیه شهر مشهد است که پیش از این به «میر طراز» معروف بوده و در انتهای بلوار وکیل آباد قرار دارد . از مهمترین ویژگی‌های این مکان وجود درختان سر به فلک کشیده چنار و کاج و پستی بلندی‌های طبیعی می‌باشد. آب موردنیاز این گردشگاه از طریق قناتی که سرچشمه آن بند گلستان بوده تامین می‌گردد و رودخانه بسیار زیبایی نیز در سطح آن جاری است.تور مشهد 94امروزه با ایجاد معابر و محوطه‌سازی داخل مجموعه، پیاده‌روی و نظاره چشم‌اندازها و طبیعت آن در تور مشهد دی 94 به آسانی صورت می‌گیرد. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، نزدیک به این مکان شهربازی بسیار وسیعی به نام «کوهستان پارک شادی» و محوطه باغ ‌وحش احداث شده است. باغ وکیل‌آباد سرمایه طبیعی و گردشگاهی خاطره‌انگیز همچون گذشته برای تمامی مسافران تور مشهد  است .

 

پارک وکیل آباد مشهد

 

 پارک وکیل آباد مشهد

 

 

 

پارک وکیل آباد مشهد

 

رودخانه پارک وکیل آباد مشهد

 

 

 

پارک وکیل آباد مشهد

 


برچسب‌ها: جاذبه های مشهد,دیدنی های مشهد,جاذبه های گردشگری مشهد,جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد,
+ نوشته شده در یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ساعت ۱۵:۱۹ توسط سمانه * دسته : تور مشهد نظر(0)

جاذبه های مشهد

حمام مهدی قلی بیگ مشهد


حمام مهدی قلی بیگ مشهد که به حمام شاه نیز معروف می باشد در حال حاضر در حال بازسازی می باشد. ساختمان قدیمی این حمام که در داخل حرم امام رضا می باشد دارای قسمت های مختلفی می باشد که می توان به رختکن , شاه نشین , خزینه و  نمایشگاه عکس ,اتاق سماور , استخر و اتاق  پیرایش  اشاره کرد. این حمام در ابتدای بازار بزرگ جنب مسجد شاه قرار دارد و این اثر در تاریخ پنج اردیبهشت ۱۳۵۶ با شمارهٔ ثبت ۱۳۷۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در تور مشهد دی 94از این حمام دیدن کنید


این حمام متعلق به آقای مهدی قلی بیگ بوده است که این آقا یکی از پادشاهان خراسان در زمان صفویه بوده است. این مرد در زمان جنگ عثمانی ها با ایران در جنگ به تور مشهد 94عنوان تفنگچی بوده است. قلی بیگ تمام ثروت خود را وقف حرم امام رضا(ع) کرده است, قلی بیگ در قزوین فوت کرده و جنازه اور را به مشهد و حرم امام رضا(ع) دفن کرده اند.

 

در تور مشهد دی 94از بازدید این جاذبه لذت خواهید برد.

 


مقبره پیر پالان دوز مشهد


مقبره پیر پالان دوز مشهد, مقبره ای می باشد تاریخی که در صحن مطهر امامم رضا(ع) واقع شده است . پیرپالان دوز يكي از عفرفاي شيعه مذهبف « ذَهَبيه » به نام شيخ محمد المفقتدي كارندهي می باشد.مردم مشهد اعتقاد دارند که شيخ محمد با اين كه از افراد پاک و نزدیک به خدا بوده است ولی تور مشهد 94خرج زندگی خودش را از سوی پالان دوزي يا پاره دوزي می چرخانده است, چون او دارای کرامات اخلاقی بوده است تمامی مردم مشهد به مقبره او احترام زیادی قائل هستند. به گفته افراد محلی قبل از ایشاان يكي از عرفاي مشهور توس به نام ابونصر سرّاج در اوايل سده پنجم در آن جا مدفون شده بوده.در تور مشهد 94از این جاذبه دیدن کنید

 





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های مشهد,دیدنی های مشهد,جاذبه های گردشگری مشهد,جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد, ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: